Aby skutecznie określić potrzeby grupy docelowej - STAŃ się grupą docelową.

Takie banalne, a jednak....
Pracując z klientami z naprawdę różnych branż staram się zawsze poznać jego markę BARDZO dokładnie, aby móc w jak najlepszy sposób " sprzedać" ją jego klientowi.
Intuicyjnie podejmuje współpracę z takimi markami, których branże nie są mi obce, a z ogromnym entuzjazmem podchodzę do tych, które znam bardzo dobrze.
Zauważyłam też, że " pozyskiwanie" nowych klientów z branż mi bliskich jest dla mnie zdecydowanie prostsze, gdyż " mówię ich językiem", językiem potrzeb klienta.

W sytuacji, gdy nie znasz dobrze branży, a chcesz sprzedać produkt jak najlepiej, musisz zrobić wszystko, aby w szybki i efektywny sposób ją poznać. Jak?
1. poznaj produkt, porozmawiaj szczegółowo z klientem jakie są trendy dotyczące produktów, jakie są mocne i słabe strony produktów, przetestuj je! To ważne, musisz wiedzieć co sprzedajesz. Jak rzecz tyczy się usługi, zweryfikuj ją.
2. poznaj odbiorcę - zobacz kto jest klientem Twojego klienta, zrób sobie rysunek z opisem - JAK WYGLĄDA odbiorca? a może jest ich więcej w zależności od rodzaju sprzedawanego produktu. Zadaj mu pytania: co lubi? kiedy kupuje produkt? co jest dla niego ważne w produkcie? obsłudze? czy cena jest ważna? jak nie to nie rób bezsensownych promocji co tydzień. czy ma czas czy jest zabiegany? czy kupuje produkt dla siebie czy może dla kogoś innego? jakie ma korzyści z zakupu produktu.
3. Zrób jego analizę j.w szczegółowo, tak abyś wiedział KOMU chcesz sprzedać produkt. Jak tego nie zrobisz obawiam się, że Twoje komunikaty mogą być nietrafne, jeżyk jakim będziesz je przekazywał nie będzie adekwatny do tego " w jakim zrozumie Cię klient" , komunikacja wizualna nie będzie dobrze dobrana itp.

Po tylu latach praktyki pracy z Klientami zapewniam Cię, że
POZNANIE BRANŻY KLIENTA
POZNANIE TARGETU KLIENTA to dwa główne, zasadnicze kroki bez których nawet najbardziej kreatywne pomysły nie będą miały prawa bytu.

Mam swoją prywatną ankietę " do klienta docelowego" jaką w każdym przypadku współpracy z marką i strategią sobie robię. Jak chcesz daj znać , podeślę na e-mail:)😍

ps. Uwielbiam kreowanie strategii i pracę z markami. Tak twórczej pracy nie oddałabym za żadną inną:) A najfajniejsze jest to jak widzisz, że te analizy i strategie są efektywne!

BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates